Miško ekspeditorius krauna rąstus į krūvą miške

KOKĮ MIŠKOVEŽĮ RINKTIS IR KIEK MEDIENOS JIS GALĖS GABENTI?

0

Neretai transportas yra įvardijamas kaip miškininkystės pagrindas. Ir tokį titulą dažniausiai pelno miškovežiai – sunkvežimiai, kurie yra skirti gabenti medžių rąstus ar smulkintą medieną. Kadangi medienos transportavimas yra vienas iš brangesnių medienos tiekimo grandinės dalių, būtinas efektyvumas, o krovinyje svarbu sutalpinti kuo daugiau medienos. Bet kaip pasirinkti tinkamą sunkvežimį, kad juo būtų galima transportuoti reikiamą medienos kiekį? Miškovežiai gali būti įvairių dydžių, tad labai svarbu išsirinkti sau tinkamiausią.

APIE MIŠKOVEŽIO PASIRINKIMĄ

Buitiškai sakant, miškovežiai – tai sunkvežimiai, ant kurių važiuoklės galima montuoti specialią įrangą, leidžiančią dirbti su mediena, t. y. ją pakrauti, pervežti ir lengvai iškrauti. Miškovežiai gali būti tiek su kėbulu, tiek automobiliniai–miškovežių vilkikai, prie kurių galima prikabinti puspriekabes. Taip pat rinkoje yra ir miškovežiai su manipuliatoriumi (hidrauliniu) arba savaime iškraunančiomis priekabomis. Tad kokį geriausia pasirinkti, priklauso nuo darbų masto ir apimties.

Beje, renkantis techniką ne paskutinėje vietoje turėtų būti ir gamintojas. MASCUS siūlomi naudoti miškovežiai yra pagaminti tokių rinkoje pripažintų ir vertinamų gamintojų kaip Volvo, Scania, MAN, Mercedes-Benz, Ford ir pan. Kiekvienas iš jų modelių yra skirtingų dydžių, skirtingų techninių parametrų, skirtingomis kainomis. Apie tai, kokie populiariausi miškovežių prekės ženklai Lietuvos rinkoje MASCUS skelbia kasmet. Ir šiuo metu šią populiariųjų poziciją užima John Deere, Ponsee, Valmet miškovežiai. Šie gamintojai siūlo aukštos kokybės, patvarius ir pigesnius, palyginti su kitais gamintojais, miškovežius.

MIŠKOVEŽIAIS GABENAMI SKIRTINGI MEDIENOS KIEKIAI

Norint įsigyti tinkamą miškovežį, labai svarbu įvertinti, kokie bus pervežamos medienos matmenys, koks bus medienos kiekis, kokia medienos rūšis ir, be abejo, koks medienos pervežimo atstumas (iš kirtavietės į reikiamą vietą).

Kiek medienos gali vežti miškovežis su puspriekabe?

Miškovežis su puspriekabe – standartinis miško transportas (sunkvežimis), kuris gali turėti nuo 6 iki 9 ašių. Paskaičiavimai rodo, kad tokiu transportu galima gabenti iki 30 tonų medienos. Ir techniškai vertinant, tai nėra visas šio transporto pajėgumas. Šios rūšies sunkvežimiai turi atitikti tam tikrus reikalavimus, jie negali pažeisti taisyklių, susijusių su svorio apribojimais, kurie paprastai ir leidžia žinoti, kiek medienos galima vežti miškovežiu.

Rąstų dydis, kuris skaičiuojamas vertinant rąsto storį, plotį ir ilgį, irgi labai svarbus transportavimui. Kuo didesni rąstai, tuo daugiau vietos jie užims. Tai reiškia, kad didesnių rąstų dažnu atveju pervežti su puspriekabe bus galima mažiau, nei mažesnių rąstų. Reiktų žinoti, kad standartinis miškovežis su puspriekabe gali vežti apie 20 didesnių rąstų arba iki 50 mažesnių rąstų. Žinoma, net ir šiame diapazone skaičiai gali šiek tiek skirtis, atsižvelgiant į tai, koks tikslus tų rąstų dydis.

Kiek medienos gali vežti triašis miškovežis?

Šie miškovežiai yra mažesni nei standartiniai miškovežiai, tačiau labai populiarūs, kai reikia pervežti nedidelius kiekius medienos ar malkas buitiniam (kasdieniam) naudojimui. Triašis miškovežis gali vežti apie 18 tonų medienos. Jeigu mediena supjaustyta gana smulkiai, toks sunvežimis galės vežti iki 2000 lentų.

Nors šie miškovežiai yra mažesni (aukščiu ir plotu), bet paprastai prilygsta standartiniam miškovežiui, todėl rąstų, kuriuos galima vežti, skaičius yra panašus, nors rąstai turi būti trumpesni. Standartiškai triašis sunkvežimis krovinyje gali vežti 20-50 rąstų.

Kiek medienos gali vežti visureigis miškovežis?

Tokie miškovežiai nėra dažnas pasirinkimas. Visureigiai miškovežiai daugiausia paplitę tokiose vietose, kuriose stipriai išvystyta medienos pramonė. Kadangi šios rūšies miškovežiai nevažiuoja viešaisiais keliais ir naudojasi tik privačiomis kelių sistemomis, jiems netaikomi svorio apribojimai ir taisyklės. Tai reiškia, kad jais galima vežti daug daugiau medienos nei standartiniais miškovežiais. Paprastai tai būna apie 50 tonų medienos.

Kadangi šie sunkvežimiai yra labai dideli, jie dažnai veža medžių ilgio medienos krovinius, taip pat didelius kiekius medienos, skirtos, pavyzdžiui, popieriaus gamybai. O jeigu vertinant skaičiais, visureigių miškovežių vežamų rąstų diapazonas gali būti nuo 40 iki gerokai daugiau nei 100 rąstų!

Dar galima rinktis ir naudotus miškovežius–vilkikus – jie naudojami betoniniuose keliuose, žvyrkeliuose ir kituose, kietą dangą turinčiuose keliuose, bet gali užsukti ir į miško keliukus. Šio tipo vilkikai gali būti su sumontuotais papildomais medienos laikikliais arba turėti specialiai medienos pervežimui pagamintą platformą. Tokie vilkikai, judėdami be priekabos, gali pasižymėti puikiu manevringumu.

O jeigu pasirenkami automobiliniai miškovežiai su manipuliatoriumi, jie gali būti naudojami medienai pakrauti ir iškrauti kirtavietėse, perdirbimo punktuose ir kt. Šiuo atveju ant miškovežio platformos montuojamas specialus manipuliatorius, kuris gali pakrauti ir iškrauti medieną ne tik iš miškovežio, bet ir iš puspriekabės. Tokio tipo miškovežiai gali judėti bendro naudojimo, žinybiniais miško keliais.

Rinkdamiesi naudotą miškovežį, pasikliaukite vartotojų patarimu – įvertinkite miškovežių laikiklius ir kablius. Gabenant medieną didžiausia apkrova tenka miškovežių laikikliams, kurie turi laikyti sukrautą gabenamą krovinį, ir miškovežio kabliui, prie kurio tvirtinama puspriekabė. Įvertinkite ir tai, kokia yra pačios puspriekabės būklė. Kruopščiai apžiūrėję naudotą miškovežį, įsigysite puikų pagalbininką miškininkystėje.

Dalintis
FacebookTwitterLinkedIn

Palikti komentarą