Sunkvežimio vairavimas žiemą – svarbūs patarimai sunkvežimių vairuotojams, kaip užtikrinti saugią kelionę

0

Net ir esant ledui ar sniegui, keliaujant sunkvežimiu svarbu vežti krovinius, gabenti daiktus ir būti saugiems sau ir kitiems. Kad tai pavyktų, be visapusiškos sunkvežimių techninės priežiūros, svarbu laikytis tam tikrų elgesio taisyklių.

Kas sukelia sunkumų žiemą

Sunkumus, kuriuos gali sukelti žiemos kelių sąlygos, iš tikrųjų lengva paaiškinti. Iš esmės kalbama apie apledėjusius kelius ir prastą matomumą, dėl kurių arba visiškai atidedama kelionė, arba reikia tinkamai elgtis vairuojant.

Saugaus vairavimo žiemos keliuose patarimai

Prieš išvažiuojant į kelią daugiau nei prasminga apžiūrėti transporto priemonę. Svarbiausi dalykai šiuo atveju yra padangų slėgio, taip pat variklio alyvos lygio ir antifrizo buvimo patikrinimas. Prieš išvažiuojant taip pat reikia patikrinti šildytuvą ir defrosterį. Svarbu ir nepriekaištingai veikiantys stabdžiai, kuriuos reikėtų dar kartą patikrinti iš anksto. Žiemą, esant prastam apšvietimui, svarbų vaidmenį atlieka priekiniai žibintai. Jie, žinoma, turi būti nepažeisti ir švarūs. Nereikėtų nuvertinti ir švarių išorinių veidrodėlių, nes dažnai, ypač žiemą, reikia pažvelgti į išorę, o tai turi būti įmanoma padaryti be jokių problemų.

Reikia tinkamai elgtis vairuojant

Slidžiame ar net apledėjusiame kelyje logiška laikytis daugiau nei pakankamo atstumo nuo priekyje važiuojančios transporto priemonės. Taip yra todėl, kad stabdymo kelias padvigubėja net ir ant šlapio asfalto, todėl akivaizdu, kokia situacija yra ant apledėjusios dangos. Šis aspektas yra svarbus veiksnys, padedantis išvengti tiek trečiųjų šalių, tiek jūsų pačių sukeltų eismo įvykių. Šaltuoju metų laiku bet kokia kaina reikėtų vengti staigaus stabdymo ar greitėjimo.

Nepriklausomai nuo to, kokiu paros metu sunkvežimis važiuoja keliu, žiemą patartina važiuoti su įjungtomis šviesomis. Jau nekalbant apie ypatingas oro sąlygas, pavyzdžiui, snygį ar stiprų lietų. Svarbu, kad visada būtų geras ir aiškus matomumas.

Jei sunkvežimis važiuoja ant ledo, vairuotojas visada turi laikyti abi rankas ant vairo, kad galėtų kuo geriau kontroliuoti situaciją ir iš karto tinkamai reaguoti. Reikėtų tinkamai atsižvelgti į tinkamo važiavimo greičio aspektą, ypač šaltuoju metų laiku. Juk neabejotina, kad eismo įvykių dažnumas tiesiogiai susijęs su pernelyg dideliu greičiu. Kartais net ir leistinas greitis gali būti per didelis atsižvelgiant į tiesiogines kelio sąlygas, todėl tai priklauso nuo vairuotojo apsisprendimo.

Įsitikinkite, kad turite pilną baką, ir gerai suplanuokite maršrutą.

Jei žiemą planuojate ilgą kelionę sunkvežimiu, visada turėtumėte įsitikinti, kad bakas pilnas. Tai tiesiog atsargumo priemonė, kad negyvenamose vietovėse arba vietovėse su prasta infrastruktūra nepritrūktų dyzelino. Be to, pilnas bakas atitinkamai sumažina sunkvežimio padangų svorį, o tai pagerina sukibimą su keliu.

Visuotinai žinoma, kad šaltuoju metų laiku ant kelio dangos greitai susidaro ledas, ypač ant tiltų ar greitkelių viadukų. Į tai reikia atsižvelgti planuojant maršrutą. Galima pasirinkti maršrutą, kuris daugiausia driekiasi lygiais keliais arba keliais, kuriais vyksta intensyvus eismas.

Sunkvežimių naudojimo žiemą taisyklės

ES visoms transporto priemonėms, kurių bendroji masė mažesnė nei 3,5 tonos, taikomas vadinamasis situacinis žieminių padangų reikalavimas, pagal kurį jos privalo pritaikyti padangas prie žiemos kelio sąlygų. Tačiau sunkvežimiams, kurių bendroji masė didesnė nei 3,5 tonos, taikoma išimtis, o tai reiškia, kad ne visas vasarines padangas reikia keisti vadinamosiomis M+S padangomis. Tai paaiškinama paprastai, nes sunkvežimių padangas sudaro beveik 80 proc. natūralaus kaučiuko. Ši net ir žemoje temperatūroje išlaiko savo savybes ir nesukietėja. Tai reiškia, kad sunkvežimių padangos nepraranda sukibimo su kelio danga.

Iki šiol M+S padangos paprastai buvo montuojamos tik ant sunkvežimių, kurių bendroji masė didesnė nei 3,5 tonos, varančiųjų ašių. Tačiau nuo šių metų šias padangas privaloma montuoti ir ant vairuojamosios ašies, jei keliuose vyrauja žiemos važiavimo sąlygos. Atitinkami tyrimai parodė, kad ant visų ašių sumontavus žiemines padangas, stabdymo kelią galima sutrumpinti iki 50 metrų. Todėl apskritai galima tikėtis geresnės reakcijos pavojingose situacijose. Vežėjai ir jų vairuotojai turėtų nepamiršti, kad vadinamąsias M+S padangas iki 2024 m. galima naudoti tik sunkvežimiuose, kurių bendroji masė neviršija 3,5 tonos. Ir tik tuo atveju, jei padangos buvo pagamintos iki 2017 m. pabaigos.

Svarbu ne tik pasirinkti tinkamas padangas, bet ir atkreipti dėmesį į protektoriaus gylį. Pagal įstatymą jis turi būti 1,6 mm. Tačiau ekspertai šiuo atveju pateikia visiškai kitokią rekomendaciją – protektoriaus gylis turi būti gerokai didesnis, konkrečiai – ne mažesnis kaip 6-8 mm. Šiame kontekste taip pat svarbu atsižvelgti į tai, ar atitinkamas sunkvežimis važinėja tik vietiniais keliais, ar ir tarptautiniais maršrutais. Užsienyje protektoriaus gyliui dažnai keliami kur kas didesni reikalavimai.

Dalintis
FacebookTwitterLinkedIn

Palikti komentarą