„Bomag” kelių volų tipai – jų funkcijos, privalumai ir pritaikymas

0

Kelių volai yra nepakeičiama statybinė technika, skirta tiek kelių tiesimo darbams, tiek įvairiems žemės darbams. Apibūdinsime dažniausiai naudojamus „Bomag”, vieno iš pirmaujančių pasaulyje šių mašinų gamintojų, volų tipus. Taip pat nurodysime įrangos privalumus ir populiariausius kiekvieno tipo volų modelius.

Kelių volų tipai ir jų skirstymo kriterijai

Kelių volai skirstomi pagal įvairius kriterijus, tokius kaip sąveikos su žeme būdas, ašių ir būgnų skaičius, velenų elastingumas ir forma, rėmo konstrukcija arba, galiausiai, svoris ir kt. Svarbiausi kelių volų tipai su skirtingais veikimo mechanizmais yra šie:

  • statiniai volai (veikia žemę savo svoriu ir sutankina dirvą nedideliame gylyje);
  • smūginiai volai (naudojami rečiausiai, suspaudimo jėgą veikia laisvai krintantys svoriai); ir
  • vibraciniai kelio volai (dažniausiai naudojami, poveikis didinamas vibratoriais, kurie sukelia vibraciją, perduodamą darbiniams volams).

Pagal konstrukciją dažniausiai naudojami dviejų ašių ritiniai su standžiu arba šarnyriniu rėmu. Mašinos paprastai turi vieną arba du plieninius būgnus. Taip pat yra ritinių su guma, su ratų eilėmis vietoj vientisų velenų ir kombinuotųjų (vadinamųjų combo) modelių. Įrangos svoris taip pat gali labai skirtis: „Bomag” ritinių svoris svyruoja nuo 1500 kg iki net 26300 kg.

Populiariausi „Bomag” volai Mascus

Vokietijos bendrovė „Bomag” turi daugiau nei 60 metų patirtį gaminant vibracinius kelių volus ir kitą tankinimo, asfalto ir žemės kasimo įrangą. Naudoti „Bomag” volai yra labai populiarūs tarp klientų. Daugybė šių mašinų privalumų – tai kasdienio naudojimo efektyvumas, patikimumas, patogumas ir modernūs technologiniai sprendimai.

Dauguma skelbimų „Mascus” platformoje yra skirti vibraciniams modeliams: dvigubo būgno volams ir vieno būgno volams. Tačiau netrūksta ir kitokių mašinų, įskaitant guminius kelio volus ir kombinuotuosius volus. Toliau apibūdiname minėtus „Bomag” įrangos tipus ir populiariausius kiekvieno iš jų modelius.

„Bomag” porinių būgnų volai

Porinių būgnų volai, dar vadinami tandeminiais volais, yra dažniausiai naudojamos asfalto klojimo mašinos. Kaip rodo pavadinimas, jie turi du būgnus – priekinį ir galinį, todėl vienu važiavimu supresuoja sukrautą medžiagą du kartus.

Priklausomai nuo dydžio ir naudojamos technologijos, tandeminis vibracinis kelio volas idealiai tinka kelių, takų ir šaligatvių tiesimui, kelių remonto ir apdailos darbams, taip pat apželdinimo ir sodininkystės darbams.

„Bomag” porinio būgno volai yra galingi, ekonomiški ir gali būti naudojami beveik visoms šiuolaikinėms asfalto medžiagoms. Juose taip pat naudojamos moderniausios vibracijos sistemos, kurios itin greitai ir švelniai užtikrina reikiamą medžiagos tankį ir stiprumą. Mašinų asortimentas taip pat labai platus: nuo lengvų, kompaktiškų „Bomag” asfalto volų iki vidutinės klasės mašinų ir sunkesnių tandeminių volų su šarnyriniu valdymu arba sukamuoju suolu. Vieni populiariausių naudojamų „Bomag” dvibūgnių volų yra šie modeliai:

  • BW 120 (svoris nuo 2700 kg, darbinis plotis 1200 mm, didžiausias greitis 9 km/h);
  • BW 174 (svoris nuo 9400 kg, darbinis plotis 1680 mm, didžiausias greitis 11 km/h);
  • BW 80 (svoris nuo 1550 kg, darbinis plotis 800 mm, didžiausias greitis 10 km/h).

„Bomag” vieno būgno volas

Vieno būgno volas, kaip ir jo pavadinimas, turi tik vieną būgną, esantį ant priekinės ašies. Ant galinės ašies yra pora įprastų ratų. Jis pasižymi išskirtiniu universalumu. Skirtingai nei tandeminės mašinos, vieno būgno volas dažniau naudojamas įvairiems žemės darbams (įskaitant pylimų statybą, dirbant su plonais, vidutinio storio ir storais pylimo sluoksniais, dideliais plotais ar sudėtingu reljefu) nei asfaltui.

Dėl tinkamo savojo svorio ir naujausios vibracijos technologijos „Bomag” vieno būgno volai pasižymi labai geromis sutankinimo savybėmis, net ir tankinant medžiagas su dideliu vidinės trinties kampu. Be to, vibraciniai kelio volai su „Variocontrol” sistema (kryptinis vibratorius) leidžia automatiškai arba rankiniu būdu reguliuoti amplitudę. Bomag mašinos gaminamos su keturių tipų būgnais (lygiu būgnu, apskritimo formos būgnu, uolienų trupinimo būgnu ir daugiakampiu būgnu). Dažniausiai reklamuojami „Bomag” vieno būgno volai yra šie modeliai:

  • BW 213 (svoris nuo 12600 kg, darbinis plotis 2130 mm, didžiausias greitis 11 km/h);
  • BW 177 (svoris nuo 6600 kg, darbinis plotis 1690 mm, didžiausias greitis 10 km/h);
  • BW 216 (svoris nuo 16000 kg, darbinis plotis 2130 mm, didžiausias greitis – 10 km/h).

„Bomag” kelių volas

Vietoj plieninių velenų guminiai kelio volai turi kietus ratus, išdėstytus pakaitomis ant abiejų ašių, kad ratų vėžės persidengtų ir tolygiai padengtų apdirbamą plotą.

Padangos užtikrina geresnį sukibimą. Dėl lankstaus balansavimo, įskaitant slėgio reguliavimą, lengviau pritaikyti mašiną prie esamų darbo sąlygų nekeičiant apkrovos. Bomag padanginiai kelių volai ypač tinka darbams sudėtingoje vietovėje ir rišliame dirvožemyje. Be kita ko, jie taip pat pravers lopant griovius ar duobes ir atliekant asfalto apdailą, nes tokiais atvejais jie kruopščiau sutankina darbo plotą nei plieninis būgnas.

„Bomag” padangų volai pasižymi geromis eksploatacinėmis savybėmis, kurios padės padidinti efektyvumą ir našumą kelių statybos aikštelėse. Be to, jie išsiskiria dideliu komfortu, paprastu valdymu ir jautriu vairavimo valdymu. Populiariausias „Bomag” guminėmis padangomis varomas kelio volas yra BW 28 RH modelis, kurio svoris prasideda nuo 8500 kg, darbinis plotis – 2042 mm, o didžiausias greitis – 19 km/val.

„Bomag” kombinuotas volas

Kombinuotieji volai yra tarpinis variantas tarp pirmiau minėtų mašinų tipų. Tai vibracinio dvigubo būgno su lygiu plieniniu būgnu ir kelio voro su pneumatinėmis padangomis derinys. Plieninis būgnas sumontuotas ant priekinės ašies, o pneumatinių padangų serija – ant galinės ašies.

Kombinuotieji volai yra labai universalūs, nes užtikrina ir didelę tankinimo jėgą, ir labai gerą tankį bei sandarią apdailą. Naudojant vieną, o ne dvi mašinas, padidėja darbo našumas, sutaupoma laiko ir išlaidų, ypač įgyvendinant mažesnius projektus.

„Bomag” kombinuotieji volai užtikrina optimalų asfalto sandarinimą ir tolygų sutankinimą, ypač mišiniams, kurie jautrūs gniuždymui. Tuo tarpu papildomi pasirenkamieji skydai leidžia ilgiau išlaikyti asfalto temperatūrą. Dažnai reklamuojamas šios kategorijos įrenginys yra BW 100 AC modelis. Tai kompaktiška mašina, kurios svoris siekia 1 700 kg, plotis – 1 000 mm, o greitis – iki 10 km/val.

Kiti „Bomag” volai ir kitos šio prekės ženklo statybinės mašinos

„Mascus” galima rasti ne tik minėtų tipų parduodamų „Bomag” kelių valcavimo mašinų. Platformoje taip pat galima rasti velkamų vibracinių kelio volų ir kitų „Bomag” volų skelbimų. Taip pat siūlomas platus kitų „Bomag” statybinių mašinų asortimentas. Pavyzdžiui, galima įsigyti šio prekės ženklo „Bomag” tankinimo įrangos ir asfaltavimo mašinų, taip pat skelbimų atliekų, perdirbimo ir karjerų įrangos kategorijoje.

Peržiūrėkite susijusius įrašus apie įrangą statybos mašinų kategorijoje:

https://blog.mascus.lt/ekskavatoriu-tipai-kuriuos-galite-isigyti-mascus/

https://blog.mascus.lt/volai-ju-tipai-ir-skirtumai

https://blog.mascus.lt/i-ka-atkreipti-demesi-renkantis-betonavimo-iranga/

Dalintis
FacebookTwitterLinkedIn

Palikti komentarą