Suknkvežimių kėbulų tipai

POPULIARIAUSI SUNKVEŽIMIŲ KĖBULO TIPAI

0

Greitas  tempas, daugybė užduočių, plėtros poreikis ar įvairiausios kitos priežastys bet kokioje veikloje reikalauja patikimų pagalbininkų ir papildomų priemonių, kurios padėtų pasiekti našių rezultatų. Sunkvežimiai – viena populiariausių transporto priemonių kategorijų, kurios naudojamos įvairiose pramonės šakose, ypač kur reikalingas saugus krovinių transportavimas. Lietuvoje sunkvežimiai užima antrą vietą pagal transporto priemonių skaičių šalies keliuose ir kasmet jų vis daugėja. Tad akivaizdu, kad ši priemonė – reikalinga, svarbi ir aktuali. Prieš ją įsigyjant svarbu pasidomėti, kuo skiriasi sunkvežimio kėbulo tipai ir kokios specifikacijos jiems būdingos, kuris tipas geriausiai galėtų patenkinti verslo poreikius ir kokių gamintojų sunkvežimiai Lietuvoje šiuo metu yra populiarumo viršūnėje.

Sunkvežimis – TOP transporto kategorija

Sunkvežimis yra transporto priemonė, skirta įvairių rūšių kroviniams gabenti. Žinomų gamintojų net ir naudoti sunkvežimiai vertinami kaip labai patikima ir komfortiška transporto kategorija, išsiskirianti tokiais pranašumais kaip manevringumas, didelio greičio išvystymas, ergonomiškumas, didelė talpa ir t. t. O tinkamai pasirinkto sunkvežimio išlaikymo išlaidos ilgainiui gali visiškai atsipirkti. Jei ieškote sunkvežimio, pažvelkite, kas ir kodėl dažniausiai pasirenkama Lietuvoje.

MASCUS naudotų sunkvežimių TOP 3:

  1. „Mercedes-Benz“ sunkvežimiai

Tai transporto priemonės, kurios vertinamos dėl daugybės priežasčių: patogi vairuotojo kabina, pneumatinė pakabos sistema, išmani saugumo sistema ir patrauklūs techniniai parametrai. Būtent tai kasdieninį darbą paverčia maksimaliai komfortišku. O dideli panoraminiai stiklai leidžia vairuotojui aiškiai matyti eismo situaciją, todėl vairuoti tampa žymiai lengviau ir saugiau.

2. MAN sunkvežimiai  

Ergonomiškas prietaisų skydelis, didelis matymo laukas, patogus įlipimas, maksimali naudingoji apkrova mažinant svorį ir efektyvi transmisija ekonomiškumui didinti – tai ypatumai, kuriais puikuojasi MAN sunkvežimiai. Populiariausias šio gamintojo sunkvežimio kėbulo tipas – savivarčiai. Tai tokios transporto priemonės, kurios leidžia iškrauti krovinius hidrauliniu arba mechaniniu kėlimo būdu.

3.„Scania“ sunkvežimiai

Našumas, patikimumas ir ekonomiškumas – „Scania“ sunkvežimio ypatumai, įrodantys, kad šios transporto priemonės buvo sukurtos taip, kad verslas būtų pelningas. Renkantis sau tinkamiausią modelį reikėtų įvertinti sunkvežimio galią, sukimo momentą, degalų sąnaudas, variklio tipą ir išmetamųjų dujų technologijas. Nes tai svarbūs aspektai darbų rezultatams.

Sunkvežimio kėbulo tipai: kurį rinktis?

Sunkvežimiai yra suprojektuoti ir sukonstruoti taip, kad idealiai tiktų kroviniams pervežti – būtent tai ir yra pagrindinė jų paskirtis, tačiau ilgainiui atsiranda ir tokių sunkvežimių, kurie skirti žmonėms gabenti. Priklausomai nuo sunkvežimio eksploatavimo intensyvumo, planuojamų nuvažiuoti atstumų, sunkvežimiai gali būti klasifikuojami pagal gabenimo rūšis: vietinis (vienos gyvenvietės teritorijoje), regioninis, tarpregioninis ir tarptautinis. Tačiau jų klasifikacija gali būti ir kitokia: pagal krovinių pervežimo nuotolį (trumpojo nuotolio ir ilgojo nuotolio), pagal kėbulo tipą (atvirojo ir uždarojo kėbulo), pagal ratų formulę (visi varantieji ratai ir galiniai varantieji ratai) ir pagal variklio išdėstymą (variklis po kabina arba variklis kabinos priekyje). Ne visi gamintojai laikosi būtent tokios klasifikacijos, todėl sunkvežimiai gali būti skirstomi ir dar kitaip. Vis dėlto, kad ir koks klasifikavimo būdas būtų pasirinktas, kėbulas yra vienas iš svarbiausių sunkvežimių klasifikavimo kriterijų. Sunkvežimio kėbulo tipai nulemia sunkvežimio paskirtį, t. y. kokius krovinius bus galima gabenti.

MASCUS – viena didžiausių kompanijų – siūlo rinktis iš tūkstančio sunkvežimių, pagamintų įvairiausių gamintojų, tarp kurių tokie rinkoje pripažinti gigantai kaip „Volvo“, „Scania“, „Mercedes-Benz“, „MAN“, „Renault“, „Ford“ ir kt. Jų asortimente yra pačių įvairiausių dydžių, galios ir konfigūracijų sunkvežimiai, pritaikyti tam tikroms veiklos sritims: furgonai, savivarčiai, sunkvežimiai su vientisu kėbulu, autocisternos, betonvežiai, miškovežiai ir t. t. Kuo jie skiriasi?

Naudoti sunkvežimiai su vienu kėbulu

Tokie sunkvežimiai turi kroviniams vežti skirtą platformą, kuri gali būti su bortais.  Taip pat ši transporto priemonė gali būti uždara, jei įrengiamas tentas ar kita nuimama konstrukcija. Tokio sunkvežimio kėbulo tipai turi privalumų, iš kurių didžiausias – daugiafunkciškumas, t. y. sunkvežimis tinkamas paletėms, smulkiems ar stambiems kroviniams vežti, birioms medžiagoms (pavyzdžiui,granulėms) ar skystiems produktams gabenti, temperatūriniams kroviniams transportuoti, konteineriams ir kitokio pobūdžio kroviniams pervežti. Naudoti sunkvežimiai su vienu kėbulu būna skirtingų techninių specifikacijų, todėl rekomenduojama visuomet atkreipti dėmesį į variklio galią, variklio darbo tūrį, transmisiją ir siūlomus priedus (įrengtas papildomas sistemas, papildomus elementus ir pan.).

Naudoti savivarčiai

Savivartis tai irgi yra sunkvežimio kategorija, kuriai būdinga turėti viršutinę kėbulo konstrukciją, galinčią verstis į vieną ar kelias puses. Savivarčiai turi tvirtą vientisą plieno buferį su vilkimo kaiščiu, kurio vilkimo galia gali siekti 40 tonų. Yra ir tokių sunkvežimių, kurie turi aliuminio anstatą ir kurių bendras svoris siekia iki 4500 kg. Tokius sunkvežimius sujungus su lengvuoju vilkiku, jų apkrova pasiekia 30 tonų ir jie tampa idealiai tinkami naudoti darbams, apimantiems iki dviejų krovinio išvertimų per dieną. Pasirinkus savivartį, kurio puspriekabės ašių apkrova yra 36 tonos, o  balninio sukabintuvo apkrova yra 23 tonos, galima dirbti net su 50 tonų siekiančia mase. Sunkvežimio kėbulo tipai nulemia ir galimų atlikti darbų pobūdį. Lietuvoje savivarčiai dažniausiai pasirenkami statybų darbams, nes su jais patogu išversti krovinį, lengva pervežti birias medžiagas.

Plačiau apie MASCUS parduodamus naudotus savivarčius, kurie gali būti itin pravartūs verslui,galima paskaityti čia .

Naudotas furgonas

Furgonas – tai dar vienas sunkvežimio kėbulo tipas. Šios transporto priemonės kabina sujungta su kėbulu ir turi ne daugiau kaip tris sėdimas vietas (įskaitant ir vairuotojo vietą) vienoje eilėje. Galimas įsigyti variantas ir kombinuotas furgonas, kurio konstrukcija be krovinio papildomai leidžia vežti ne daugiau kaip šešis keleivius, neįskaitant vairuotojo.

Tokie sunkvežimiai turi uždarą kėbulą ir skirtingas technines specifikacijas. Dažniausiai jų variklio galia siekia iki 153 AG, o variklio tūris – iki 5000 cm3. Svarbūs ir kiti parametrai: transmisija, ašių skaičius, leistina masė, įdiegtos sistemos ir t. t.

Kiti naudoti sunkvežimiai, kuriais taip pat galima gabenti įvairius krovinius. Sunkvežimiai skiriasi savo matmenimis ir galimybe gabenti tik tam tikros rūšies gaminius: autocisternos (skysčiams, dujoms ar birioms medžiagoms transportuoti), autovežis (vienam ar keliems automobiliams transportuoti), miškovežis (medienai ir kitiems panašių matmenų kroviniams vežti),  betonvežis (betono skiediniams vežti arba ruošti), sunkvežimis – šaldytuvas (su specialia šaldymo ar šildymo įranga, skirta prekėms transportuoti reguliuojamoje temperatūroje) ir kt.

Sunkvežimių taikymo sritys – įvairiausiems poreikiams

Šiuolaikiniai net ir naudoti sunkvežimiai  gali būti naudojami beveik bet kokiam kroviniui gabenti. Jie atitinka griežtus reikalavimus, taikomus komerciniams automobiliams. Jie gali būti naudojami ir viešiesiems darbams, surinkimui, išvežiojimui ir įvairiems kitiems tikslams. Sunkvežimio kėbulo tipai turi būti vertinami ir pasirenkami pagal konkrečios pramonės sritį. Tačiau bet kuriuo atveju su rinkoje pripažintų gamintojų sunkvežimiais garantuojamas našesnis darbas per trumpesnį laiką. Plačiame MASCUS siūlomame sunkvežimių asortimente kiekvienas atras tai, ko ieško!

Dalintis
FacebookTwitterLinkedIn

Palikti komentarą