NAUDOTI SAVIVARČIAI, KURIUOS SIŪLO ĮSIGYTI MASCUS

0

Savivarčiai yra tokios transporto priemonės, kuriomis galima transportuoti ir iškrauti krovinius hidrauliniu arba mechaniniu kėlimo būdu. Savivarčiai naudojami daugybėje sričių: žemės ūkyje, statybose, gavybos ir žaliavų perdirbimo pramonėje ar kitur, kur reikia pervežti įvairios paskirties krovinius. Būtent nuo to, kur bus naudojami savivarčiai, reikėtų rinktis ir jų rūšį. O jų yra išties nemažai: savivarčiai sunkvežimiai, karjeriniai savivarčiai, statybiniai savivarčiai, vikšrinė savivartė technika, savivartės priekabos. Kiekvienas iš šių tipų išsiskiria tam tikromis savybėmis, funkcijomis ir techniniais parametrais. Kokie jie? Susipažinkite prieš įsigydami savivartį.

Savivarčiai sunkvežimiai

Naudoti savivarčiai sunkvežimiai – puikus pasirinkimas, kai reikia atlikti įprastus pervežimo darbus. Rinkoje galima rasti įvairių dydžių ir rūšių savivarčius sunkvežimius:  su plieniniais arba aliumininiais kėbulais; su kabliu; taip pat tripusio arba galinio vertimo savivarčiai; grūdiniai savivarčiai; atliekų savivarčiai. Šios rūšies transportas yra sunkiai pakeičiamas. Ir tai puikiai įrodo statistika – sunkvežimiais pervežama daugiau nei 70 proc. visų krovinių, gabenamų sausumos keliais. Jie naudojami kaip svarbi logistikos grandinės dalis.

Kiekvienas savivarčio sunkvežimio modelis turi savų privalumų, bet visi jie skirti tam, kad būtų ne tik darbo priemonė, bet ir padėtų lengviau, greičiau, sklandžiau pervežti krovinius. Būtent savivarčiai sunkvežimiai laikomi lanksčiausia ir ekonomiškiausia transporto rūšimi. Reikėtų žinoti, kad sunkvežimiai gali būti bendrosios paskirties ir specialieji. Bendrosios paskirties sunkvežimiai turi atvirą arba uždarą kėbulą ir idealiai tinka įvairiausiems (tiek biriems, tiek stambiems) kroviniams vežti. Sunkvežimiai su atviru kėbulu gali būti bortiniai arba savivarčiai. Pastarieji pasižymi savybe patys išversti savo krovinį. Jie naudojami statybose, žemės ūkyje ar namų ūkyje, pavyzdžiui, kietajam kurui atsigabenti.

Karjeriniai savivarčiai

Naudoti karjeriniai savivarčiai dar kartais vadinami specialiaisiais savivarčiais – jie dažniausiai naudojami atviruose karjeruose. Dėl savo didelių gabaritų, šio tipo technika labai retai eksploatuojama keliuose. Karjeriniai savivarčiai dažniausiai būna dviejų ašių. Beveik visų karjerinių savivarčių krovumas siekia iki 40 tonų, bet paieškojus galima rasti ir itin didelio krovumo technikos – iki 350 tonų. Pasirinkus karjerinius savivarčius su šarnyrine platforma, jie galės puikiai atlikti savo funkcijas ne tik karjeruose, bet ir statybų aikštelėje. Tokio tipo savivarčiai išsiskiria itin geru pravažumu ir manevringumu.

Statybiniai savivarčiai sunkvežimiai

Jau pats pavadinimas pasufleruoja, kad ši technika puikiai tinka statyboms. Tačiau jie gali būti naudojami ir miesto bei žemės ūkio, kasybos darbams. Dažniausiai tokie savivarčiai būna 2-4 ašių, o jų krovumas siekia iki 40 tonų. Šių savivarčių tipas turi ir daugiau specialiai statyboms darbams pritaikytų savybių, todėl prieš įsigyjant ją, naudinga peržvelgti jos aprašymą. Naudoti statybiniai savivarčiai siūlomi tokių žinomų gamintojų kaip Thwaites, terex, Ausa, Wacker Neuson, JCB ir kt.

Mini savivarčiai sunkvežimiai

Kadangi šie naudoti mini savivarčiai sunkvežimiai yra gana mažų gabaritų, jie gali būti panaudojami daugybėje sričių. Jie padeda lengviau atlikti įvairius krovos darbus, gali būti naudojami pervežant krovinius ankštose erdvėse, kuriant sodą, apželdinant ar tiesiog tvarkant aplinką, klojant grindis ar ardant pastatus. Mini savivarčiai yra labai kompaktiški, manevringi, su jais nesunku patekti net ir į siauras, ribotas erdves, pravažiuoti pro siaurus įvažiavimus. Naujesni mini savivarčių modeliai turi labai tvirtą plieninę konstrukciją su ergonomiškais valdikliais.

Vikšrinė savivartė technika

Svarbiausias naudotos vikšrinės savivartės technikos ypatumas – efektyvus veikimas, t. y. ši technika švelni žemei ir nevaržoma bekelėje. Ji greita ir galinga, lengvai susidoroja su krovos ir transportavimo užduotimis. Šią techniką galima naudoti su priedais, kurie ją paverčia visiškai universalia ir pritaikoma įvairiose veiklose. O didžiausias tokio tipo technikos išskirtinumas – ją galima naudoti bekelėje, kur yra prastos būklės keliai ar jų išvis nėra.

Savivartės priekabos

Tai transporto priemonės dalis, galinti krovinį išversti per atidaromą platformos galą arba šoną pakreipus ją su mechaniniu ar hidrauliniu keltuvu. Su tokia priekaba galima gabenti įvairius krovinius. Savivartės priekabos gali būti labai naudingos ir reikalingos verslui.

Naudotos savivartės priekabos dažniausiai prikabinamos prie ratinių ekskavatorių ir traktorių. Šios technikos privalumus itin vertina statybininkai ir inžinieriai, nes savivartė priekaba išsaugo savo funkcionalumą labai sudėtingomis sąlygomis, pavyzdžiui, nelygioje vietovėje ar siauruose miesto keliukuose. Kiti savivartės priekabos privalumai: ja paprasta naudotis operatoriui; jos konstrukcija labai patvari ir tvirta, iš aukštos kokybės plieno. Be to, priekabą labai lengva pritvirtinti prie sunkvežimio, nes po ja dažniausiai yra keturi tvirtinimo taškai. Labai didelis priedų pasirinkimas leidžia sukonfigūruoti priekabą pagal poreikį statybų darbams.

Atliekų išvežimo technika

Naudoti savivarčiai sunkvežimiai su vientisu kėbulu naudojami kaip atliekų išvežimo technika. Jeigu reikalinga tokia technika, reikėtų įvertinti planuojamus atlikti darbus ir šios technikos parametrus: maksimalią darbinę apkrovą, darbinę galią, maksimalų greitį, transporto matmenis ir kitą svarbią informaciją, kuri pateikiama transporto priemonės aprašyme.

Taigi, savivartis yra sunkvežimio dalis arba priekaba, naudojama birioms medžiagoms (pavyzdžiui, smėliui, žvyrui ar griovimo atliekoms) vežti – statybos, žemės ūkio, ar tvarkymo reikmėms. Ieškant nebrangios, bet kokybiškos technikos, galima rinktis naudotą savivartį. Tik būtinai reikia įvertinti darbų vietą ir sąlygas. Pagal tai geriausia rinktis technikos parametrus. Pavyzdžiui, statybos darbams geriausia rinktis savivarčius su metaliniais 30–34 m³ talpos antstatais arba su tvirtais 26–28 m³ talpos plieniniais antstatais. Statybvietėms pritaikyti savivarčiai konstruojami taip, kad išverčiant krovinį būtų užtikrintas didžiausias stabilumas. O jei savivartis bus reikalingas biriems kroviniams (pavyzdžiui, angliai) pervežti, tai tikslingiausia rinktis su 45–52 m³ talpos antstatais. Atitinkamai technikos specifikacijas reikėtų vertinti ir savivartį įsigyjant darbams karjeruose, aplinkos tvarkymo srityje.

Dalintis
FacebookTwitterLinkedIn

Palikti komentarą