Starship and crane reflection in the SpaceX helmet visor

„Mega“ mašinos, surenkančios „SpaceX“ raketas

0

Kartais inžinerijos stebuklams sukurti reikalingos didžiausios mašinos ir įranga. Tai tikrai yra „SpaceX“ raketų ir kitų kosminių transporto priemonių, kurias jie siunčia į orbitą, atvejis. „SpaceX“ yra gerai žinoma aviacijos ir kosmoso kompanija, projektuojanti, konstruojanti ir paleidžianti raketas, kurią 2002 metais įkūrė verslininkas Elonas Muskas.

Ar kada nors pagalvojote, kokio tipo sunkiosios mašinos reikalingos norint perkelti raketų dalis ?

Visas pasaulis su nuostaba seka naujausius šių dienų „SpaceX“ įvykius, ypač projektą „Starship“, žadantį nusileisti pirmiesiems astronautams Mėnulyje nuo „Apollo“ programos. Tačiau už puikių raketų konstrukcijos ir judėjimo slypi puiki įranga. Tik pagalvokite apie visas šiame procese dalyvaujančias „mega“ mašinas: neįmanomai aukštus kranus, didžiules priekabas ir jau nekalbant apie visą specialią kėlimo ir prieigos įrangą, šurmuliuojančią aplink raketų segmentus.





Visus kosmoso pramonės pasiekimus palaiko universalios mašinos, kurios savo lygoje yra įspūdingos, nors ne visada yra dėmesio centre. Jų galima rasti visur „SpaceX“ kūrimo ir bandymo patalpose bei paleidimo kompleksuose, jei gerai įsižiūrėsite.

Mes naršėme „SpaceX“ ir Elono Musko socialinės žiniasklaidos paskyrose ieškodami šių milžiniškų mašinų vaizdų. Štai keletas jų, pastebėtų „Starbase Texas“, „Starship“ gamybos ir paleidimo vietoje, kurios, mūsų manymu, yra vertos paminėti.

Perkeliame Starship raketą į orbitos paleidimo aikštelę

Tai užduotis, kurią gali atlikti tik nedaugelis didžiausių vikšrinių kranų pasaulyje, tokių kaip šis LR 11350 – daugiau nei 1000 tonų vikšrinis kranas, pradėtas eksploatuoti 2021 m.

Po to, kai „Super Heavy Booster“ raketa, kuri į orbitą iškelia „Starship“ erdvėlaivį, nuleidžiama ant paleidimo aikštelės, „Starship“ savo ruožtu grakščiai užkeliamas ant raketos viršaus.

Ar galite suskaičiuoti šios „Fagioli“ modulinės priekabos ratų skaičių?

Sunkias „Super Heavy Booster“ raketas gabena sunkiasvorės „Fagioli“ modulinės priekabos, galinčios išlaikyti jos svorį.

O kai nejuda raketos, „Fagioli“ priekaba taip pat užtikrina saugų gabenimą dideliam „Liebherr“ kranui, vadinamam „Frankencrane“ dėl daugybės kitų kranų strėlių pratęsimų.

Kranai, žirkliniai keltuvai, strėlės keltuvai, teleskopiniai krautuvai!

Kadangi „SpaceX“ stato savo žvaigždinius laivus vertikaliai, darbuotojai turi atlikti savo darbą aukštai. Tvirti kranai turi pakelti 17 nerūdijančio plieno statinių (kiekvienos 9 metrų skersmens) ir nosies kūgį, sudarantį „Starship“ erdvėlaivį, o ultra strėlės surenka darbuotojus į reikiamą aukštį šiems segmentams suvirinti.

Kadangi siekti žvaigždžių tiesiogine prasme yra verslas, kviečiantis ne tik astronautus, bet ir darbuotojus į aukštį, nenuostabu, kad kuklesnės mašinos, tokios kaip strėlės ir visų markių ir modelių kėlimo įranga („Genie“, „Manitou“, JLG ir kitos) kada nors judėjo „Starbase“.

Kas toliau?

Kadangi „Mechazilla“, „Starship“ bokštas, skirtas sugauti milžinišką stiprintuvą po paleidimo, šiuo metu statomas patalpose, mes su nekantrumu laukiame kito inžinerinio stebuklo, kuris pasirodys „SpaceX“.

Featured image credit: composition photo of high-tech SpaceX space suit and Starship fully stacked.

Dalintis
FacebookTwitterLinkedIn

Palikti komentarą